2017 m. balandžio 6 d., ketvirtadienis

Disneylandas Paryžiuje

Apie tai kaip mes Disneyland'e gimtadienį šventėm.

Kadangi internete žiauriai trūksta praktinės informacijos apie šią pasakų, vaikystės ir svajonių šalį, nusprendžiau pasidalinti keliais patarimais iš paskutinės savo kelionės į Disneyland'ą.

Pirmiausia - 1 dienos Disneyland parkui yra žiauriai per mažai. Pavyzdžiui mes su 6-mete jubiliatę didžiąją pirmos dienos dalį praleidom parduotuvėse, kur daugybė pasakiškų princesių suknelių, batukų, karūnų, lėlių ir t.t. Čia reikia turėti kantrybės ir pinigų. Kadangi dukrytė gimtadieniui iš artimųjų gavo pinigų - tai prisipirko visokių mielų niekučių, kurie tiesą sakant tikrai ne pigiai kainuoja, o kokybė gana prasta... Kažkaip norėtųsi, kad TOKIAM parke būtų ir kokybiški suvenyrai... Kainos: magnetukai 4-8 eur, princesių suknelės 40-80 eur, "vienkartiniai" bateliai - 25 eur, karūnos-diademos po 25 eur, puodeliai apie 10 eur (nors radom labai smagias stiklines po 4 eur) ir t.t. Teisybės dėlei reikia pasakyti, kad drabužių (ne princesiškų) ir indų kokybė gana nebloga.

Darbuotojai į visas mergaitės, kurios apsirengusios kaip pasakų herojės kreipiasi tik kaip į princeses - "Bonjour Princess". Labai miela - tiesa? Mes suknelę vežėmės iš Lietuvos - taigi nusipirkom tik Elzos paruką ;) ir dar 14 nereikalingų smulkmenų...

Antrą pirmos dienos dalį praleidom ieškodamos kur kokie atrakcionai yra ir žiūrėdamos šou pasirodymus - filmukų personažų, princesių ir princų bei galiausiai vakare (22 val.) vykusi šviesos-lazerių-fejerverkų šou prie pagrindinės pilies.

Bilietus į parką pirkom iš anksto ir internetu oficialiame tinklapyje -https://www.booktickets.disneylandparis.com/tnsa64/live/shop/8en/MAININTENCD/pluto/index.php?vld=1&ecmp=n&affid=SECUTIX&tduid=32454335543R. Šeimos bilietai taikomi tik 2 suaugusiems ir 3 vaikams (iki 11 metų amžiaus), o vaikai iki 3 metų amžiaus įleidžiami nemokamai.

Bilietai
Yra į 1 parką (1 day/1park) ir į abu - Disneyland ir Disney Studios parkus (1 day/2 tickets). Nuo pasirinkimo skiriasi ir kaina. Toliau bilietai skiriasi pagal pavadinimus ir kokius pirkti jūsų planuojamam apsilankymui žiūrėkite papildomame kalendoriuje pagal dienas (žr. foto žemiau):
SUPER MAGIC PLUS - iš esmės už tokią kainą bilietai yra parduodami paties Disneyland kasose, o perkant internetu jie galioja per patį lankomiausią laiką (pvz. vaikų atostogas) ir pridėtame kalendoriuje galioja tomis dienomis, kurios pažymėtos apyvine spalva.
SUPER MAGIC - bilietai kiek pigesni nei prieš tai buvę, bet taip pat galiojantis labiausiai lankomu laikotarpiu (pvz. per Velykų atosotogas), kalendoriuje jų galiojimo dienos pažymėtos tamsiai violetine spalva
MAGIC - bilietai kuriuos pirkome mes, nes yra pamažinta kaina ir galioja savaitgaliams ir vasaros metu, kalendoriuje pažymėti žydra spalva.
MINI - patys pigiausi bilietai galiojantis tik darbo dienomis ir mažiausiai lankomu laikotarpiu, pvz. lakričio ar vasario mėn. Kalendoriuje pažymėti - žalia spalva.
Šiuos bilietus perkant internetu (apmokant banko kortele) - pažymėkite, kad juos atsiųstų į jūsų el. paštą. Tokiu atveju išspausdintus (privaloma atsispausdinti ant popieriaus) bilietus galima pirkti, kad ir prieš 1 dieną iki numatomos apsilankymo dienos. Kitas variantas - laukti kol bilietus atsiųs paštu (tai kainuoja papildomai ir būtina bilietus pirkti mažiausiais prieš 10 dienų iki numatomos lankymo dienos).

Pagal mūsų kelionės dienas mums teko pirkti "Ticket MAGIC" bilietus.
Mes norėjome aplankyti abu parkus - ir Disneyland ir Disney Studios. Bet puikiai supratom, kad abi dienas tikrai nesugebėsim lakstyti tarp abiejų parkų, taigi vienai dienai nusipirkom bilietus tik į Disneylandą (1day/1park), o kitai dienai - į abu parkus (1day/2parks). Viso už 1 vaiką ir vieną suaugusį sumokėjom 268 eur.
Žinoma yra Multi-day bilietai (minimum 2 dienų) - bet jie mums nelabai tiko, nes jie yra skirti abiems dienoms į abu parkus. Be to ir kaina buvo šiek tiek didesnė, gautųsi - 277 eur.

Bendra info:
Patikra - įeinant į parko teritoriją (dar iki kasų) yra patikra kaip oro uoste. Žmonės, kurie su lagaminais - turi juos persišviesti rengene, kiti - kurie be lagaminų tik parodo prasegtas rankines apsauginiams. Aš turėjau lagamine alaus skardine - liepė išmesti, nes alkoholį įsinešti į parką draudžiama.
Žemėlapis ir šou programėlės - juos galima paimti prie įėjimo arba paprašyti darbuotojų (su didele "i" raide ant nugaros), yra anglų ir netgi rusų kalba. Kai kurių šou tvarkaraštį galima pamatyti tik atėjus į vietą (pvz. Disney Studios vykstantys Stich Live šou).

Tualetai - beveik ant kiekvieno žingsnio, visi jie švarūs, daugelyje iš jų įrengti vaikiški unitazai ir pisuarai, bei žemiau esančios kriauklės (kaip miela).
Daug kur įrengti nemokami geriamo vandens fontanėliai (tikrai yra prie įėjimų į visus tualetus) - taigi bent jau geriamo vandens galima nepirkti.
Maistas - arba švediško stalo restoranai (kaina suaugusiam 32-34 eur, vaikui 17-19 eur) arba greito maitinimo įstaigos. Labai gailiuosi, kad nenuėjom paragauti švediško stalo maisto kokybės (vietas reikia rezervuoti bent prieš kelias valandas), nes būtų įdomu palyginti. Kas liečia "fast food" - kokybė baisi. Hot dog'as - vien bulka ir dešrelė, o kaina 8eur. Kompleksas suaugusiam, kurį sudaro pica, salotos (tik salotų lapai su padažu) ir mažutis indelis vaisių salotų bei gėrimas - 15 eur. Dar ne taip baisu tos aukštos kainos, kaip maisto kokybė - pica kaip pačios prasčiausios kokybės šaldyta ir pašildyta mikrobangėje... Prie viešbučio Disney Village (tarp Disneyland ir Disney studios) yra McDonaldas - ten tikrai pigiau ir skaniau pavalgysite, nei paties parko užkandinėse. Patarimas - niekas nedraudžia į parką atsinešti savo maisto - sumuštinių, vaisių, sausainių ir pan. Taigi galima viską pasiimti su savimi ir negaišti laiko eilėse ir neleisti pinigų junk maistui. Alkoholį į  parkų teritorijas įsinešti griežtai draudžiama.
Gimtadienio tortas: parko švediško tipo restoranuose galima užsisakyti gimtadienio desertą už 29 eur. Kadangi tai reikia daryti iš anksto (berods pakanka tai padaryti prieš pradedant valgyti arba staliuko rezervavimo metu) - mes šia paslauga nepasinaudojom, bet didesnei kompanijai (nes kaip suprantu tortas skirtas 8 žmonėms) visai gera idėja. Beje dar yra paslauga - pietūs su filmuko "žvaigžde", pvz. mano dukrytė tiesiog šokinėtų iš laimės jeigu galėtų pabūti su Elza iš filmuko "Frozen".
Saugojimo kamerą - ji yra dešniąjame šone nuo pagrindinių kasų ir įėjimo (dar nepraėjus pro "turniketus"). Kaina nuo 5 iki 9 eur už dieną, ir už daikto vienetą. Mes turėjome rankinio bagažo dydžio lagaminą ir kuprinę - sumokėjom 10 eur už saugojimą. Saugojimo kamera veikia iki 22:45. Beje saugojimo kamera yra ir traukinių stotyje tik atvykus, deja nežinau kokios ten kainos.
Šou - visų personažų paradas vyksta tik 1 kartą per dieną (17:30 val.), įspūdingas vakarinis šou - 22 val. Prieš visus šou žmonės ateina net valanda anksčiau ir užsiima geresnes vietas. Vakarinio šou pradeda laukti jau nuo 20:30. Taip pat parke vyksta ir daugybė kitų pasirodymų ant scenos prie pilies.

Eilės - žmonių parke visada labai daug, nusiteikite stovėti eilėse prie atrakcionų nuo 30 iki 90 min.
Fast Pass - prie populiariausių atrakcionų yra FAST PASS aparatai. Kaip jie veikia: tik atvykus į parką eikite prie tolimiausių atrakcionų ir klauskite darbuotojų kur yra "fast pass machine?" - ten nuskanavę savo įėjimo į parką bilietą išsispausdinsite papildomą bilietuką, kuriame bus nurodomas laikas (gali būti už kelių valandų), kuriuo jus vėl turėsite ateiti prie šio atrakciono "fast pass entrance" įėjimo. Tai trumpesnė eilė, kuria į atrakcioną pateksite žymiai greičiau (maždaug per 10-15 min). Šie bilietai nieko nekainuoja, bet išduodami tik 1 kartą. Na gerai, išduodami kelis kartus, bet antrą kartą galima juos atsispausdinti vėl tik po 15 val. o tuo laiku beveik visi fast pass'ai jau būna išdalinti. Disneyland parke fast pass aparatai yra prie Indiana Jones ir Big Thunder Mountain amerikietiškų kalnelių, Buzz Lightyear LaserBlast ateivių šaudymo atrakciono, Star Wars Hyperspace Mountain (kai mes buvom jis neveikė), Piter Pan's Flight ir Star Tours Discovery. Disney studio fast pass aparatai yra prie Tower of Theror lifto-žudiko atrakciono ir Rock'n'Roll roller coaster amerikietiškų kalniukų, Flying carpet supynių ir Ratatouille (čia nebuvom - nežinau kas tai).

Jeigu vaikas nori suptis, o mama - ne? - prie kai kurių atrakcionų yra SINGLE RIDER eilės. Jos juda greičiau ir į jas gali stoti vienas žmogus, pvz. kokių 10 metų vaikas. Jį pasodins į atrakcioną šalia kitų žmonių, pvz. 4-vietė mašinytė, o joje sėdi tik šeima iš 3-jų asmenų. Prie šių žmonių ir įsodins SINGLE RIDER eilėje stovintį žmogų. Atrakcionai prie kurių yra šios eilės: Space Mountain (Disneyland parke), Disney Studios parke - RC Racer, Toy Soldiers Parachute, Crush's Coaster, Ratatouille
Vėžimėliai vaikams: daug tėvų atvažiuoja su savais vėžimėliais, o tie kurie jų neturi - parke gali juos išsinuomuoti. Jeigu vaikas mažesnis ir/ar nepratęs daug vaikščioti galima pasinaudoti šia paslauga. Deja mums tai buvo ne aktualu taigi kainų nežinau. Prie visų atrakcionų yra vėžimėlių "parkavimo" vietos.
Išeiti ir grįžti iš parko galima kiek nori kartų. Kai kurie darbuotojai išeinant iš parko ant rankos uždėdavo antspaudą (matomą ultravioletinėje šviesoje), bet kiti neturėdavo lempos, kad tą antspaudą pažiūrėti ir prašė rodyti bilietą. Vėliau man pasakė, kad to štampo galima ir nedėti - jis just for fun, o svarbiausia rodyti bilietą. Čia aš ir pagalvojau, kad tokiu būdu (jei nebūtina dėti to štampo išeinant) galima gi vienu bilietu dienos bėgyje pasinaudoti keliems žmonėms?..

Dabar apie parkus:

DISNEYLAND PARK - pagrindinis parkas, kuris šiemet švenčia savo 25-metį. Jame yra ir atrakcionai (mažiems ir dideliems), ir vyksta šou, yra restoranai ir užkandinės ir begalė suvenyrinių parduotuvių. Būtent čia stovi žymioji Miegančiosios Gražuolės pilis ir vyksta Disney'aus personažų paradai, o vakare šviesos-fejerverkų šou. Dirba nuo 10 ryto iki 22 val. vakaro (nuo balandžio 1 dienos), žiema berods dirba tik iki 21 val.
Už pilies esanti teritorija ir atrakcionai skirti mažiausiems lankytojams. Nerekomenduoju gaišti laiko ir važiuoti traukinuku (Disney Railroad) aplink visą parko teritoriją - eilė didelė ir nieko ypatingo... Atrakcionai į kuriuos neleidžiam mažesnių vaikų - Indiana Jones kalneliai (nuo 1,40 metro ūgio), Star Wars Hyperspace Mountain (nuo 1,20), Big Thunder Mountain (nuo 1,02m), Star Tours (nuo 1,02 m).

WALT DISNEY STUDIOS PARK - antrasis, kiek vėliau pastatytas parkas, apie kurį internete rašo atsiliepimus, jog jis prastenis ir nelabai vertas dėmesio. Norėčiau pasakyti, kad man gal čia net labiau patiko. Pirmiausia mažiau žmonių ir mažesnės eilės. Atrakcionai yra mažiems ir dideliems. Parkas dirba nuo 10 iki 19 val. (vėliau turi dirbti iki 21 val.), taip pat yra įvairūs šou pasirodymai, pvz. Star Wars.
Suaugusiems patiks - Tower of Terror (nuo 1,02 metro ūgio) liftas-žudikas, Rock'n' Roll roller (nuo 1,20m)-amerikietiški kalneliai, RC Racer (nuo 1,20 m) U formos kalnelis. Man labai patiko "Moteurs...Action" auto ir moto kaskadininkų šou, ir labai gailiuosi, kad nepatekom į "Armageddon" specefektų šou. Visi šou vyksta dviem kalbom - anglų ir prancūzų, taigi vaikams reikės vertėjauti, ypač lankant vaikams skirtas programas, pvz. "Art of Disney animation", kur pasakojama kaip yra kuriami filmukai ir jų personažai.
Šiame parke irgi yra daug restoranų ir suvenyrų parduotuvių.

Apie visus atrakcionus ir šou išsamiau galima paskaityti čia: http://www.disneylandparis.com/en/attractions/

Ar mums ten patiko ir ar verta važiuoti? TAIP, tai yra graži ir pasakiška vieta, į kurią dar sugrįšime...

Mes gyvenome Torcy miestelyje, vos už 3-jų traukinio stotelių nuo Disneyland'o. Važinėdami nuo Torcy iki Disneyland'o mokėjom 3,6 ir 1.8 eur (vaikui) į vieną pusę. Kelionės trukmė 15 minučių. Traukiniai važiuoja iki vėlumos, taigi po parko uždarymo visada galima ramiai grįžti. Nežinau, kada paskutinis traukinys, bet iki vidurnakčio važinėja vos ne kas 10 min. Po vidurnakčio - kas 25-30 min.
Traukinys nuo Paryžiaus (RER A) iki Disneyland (tai paskutinė stotelė - Marne La Ville) kainuoja 7,60 eur suaugusiam ir 3,8 eur vaikui, kelyje užtrukom apie 45 min.